Friday 20 January 2012

Lebih pedih daripada biasa.Luaran kebal dalam hancur.

Hmm biasalah kn hidup ni bila orang lain saling membandingkan. xjadi hal besar pown cuma penat mendengar j, slaluny senyum dalam hati berketul-ketul menyumpah. kalau xtahan pown sinilah tempat mencurah hati, siapalah sudi dengar keluhan si bongkok ni. Ada baik ada jahat, well life as we know it.Aku budak nakal dan jahat, walaupun umur sebenar 21 tahun, perlu sesuatu yang seronok tanpa memikirkan undang-undang hidup. Bagi aku hidup ini perlu sesuatu yang berjiwa dan bernyawa. Tapi aku sentiasa terkurung...kesan ny? Korang sendiri boleh nampak kn? Aku xtaula fakta pandangan orang lain tentang aku, slalu ny feedback xpernah sedap telinga dengar, perit hati rasa, suara tercekik, dan etc.
 
Aku diam tersenyum j, alah biasalah kn rojak kehidupan mesti ada gurau-gurau. Walaupun aku xberapa "perempuan" sgt pown...ingat-ingat sikitlah nk gurau pown. Setiap orang datang dari latar hidup yg berbeza, dan aku datang bukan dari cerita yang berwarna-warni...xmembesar dengan harapan, semangat dan kasih sayang secukup rasa.Kepada orang yang terdekat mesti pernah dengarkan indah aku...Di sini menulis bukan untuk minta simpati cuma nak sedarkan si celik yang buta ni. Aku bersyukur dengan setiap layanan yang aku terima daripada makhluk-makhluk Allah yang pernah berjumpa dengan aku, Insyallah xlupa, kalau lupa pown mesti terlupa bkn saja-saja lupa :) Aku xsenang nak benci tapi susah nak lupa. Makan dalam pown aku still boleh gelak sesama tapi xtaula kalau korang sedar k x, mesti aku try avoid orang yg berkenaan. Ayat-ayat yang biasa pada aku terlalu jelas untuk orang faham tapi penerimaan lain-lain. Aku hidup berdasarkan realiti dan logik, kadang-kadang aku bercanggah dengan diri sendiri....complicated untuk dijelaskan...


P/S: Kalau saya menangis tolong kesatkan air mata saya. Bagi sesuatu yang manis supaya saya senyum sebab saya adalah cahaya kegembiraan/ kesenangan...



No comments:

Post a Comment