Sunday 26 June 2011

Cubaanku untuk berubah di pandang hina dan sinis


Tidak ada satu bayi pun yang lahir terus menjadi dewasa keesokkan harinya.1 hari bukan bersamaan 365 hari, cuma ia permulaan untuk melengkapi  satu tahun genap/lebih.Aku pula seperti banduan yang br keluar dr penjara dan mereka adalah masyarakat yang 'bersih dr segala kejahatan'.Aku digelar 'setan' dan 'jahat' bg segelintir org yang buta tuli lagi bangang, aku harap org t'sebut terima hidayah terlebih dahulu drpd diri aku yg kotor lagi hina nie.Aku bukan seorang yg mnutup hijab untuk kelihatan baik lagi suci, ini semua tuntutan agama, melatih diri yg serba kekurangan untuk menjadi baik, tp aku dicaci.Kadang diri terasa letih untuk menjadi baik dikalangan yang terbaik, aku hanya bole menjadi diri sendiri wahai orang-orang suci sekalian, aku tak mungkin akan menjadi seperti anda, perubahanku tak dapat aku lakukan secara menyeluruh dan terus lengkap menjadi muslimah yg sejati bak telur yg br dikupas selepas sj direbus dalam periuk belanga yg slalu org gune mase kenduri tu.aku tak mungkin jadi seperti kembar ku sendiri yg dikatekn baik n bla bla bla...Aku serahkn segala usaha ku hanya untuk Allah SWT, bkn utk kamu semua, habih kn boreh yo...lastly, BENCI KORANG! :p

No comments:

Post a Comment