Saturday 16 July 2011

kura-kura siapa nie?

Arwah baek orgny....(tan hoo ming)


 yang patah x tumbuh yang hilang berganti (xd name)

Melalui hari yg menjelang tua yg sunyi amat memerlukan sesuatu utk dilakukan.Punye la fikir2 smpi rmbt pown gugur dan hampir kebotakan, ake decide nk bela something....jeng3! Kure2! mase beli tue die cenonet j. gram aku tgk, rase nk picit2 j badan die, siap beli berus gigi baby lg nk bersihkn cengkerang die. syg kau lebih la.tiap kali aku stress aku keluarkan kau dr bekas, lepas tue aku membebel.kesian kau, tgk j ape yg aku mereyban. lepas tue aku belai2 kau, gosok tgn, kaki n cengkerang kau, mgharapkn jin biru keluar (aku xnk jin power root keluar, serrrreeemmm!) aku bela dgn penuh kaseh syg. kau makin membesar...mase tue b'kerut2 mke aku, fikir kn kau, tgk kau dduk dlm kotak kecik, xbole nak pusing2 lgsg, jiha siap kate aku kejam lg letak kau kt tmpt tue, aku kate sbb syg la kne dere,hahaa, hish,kejam ny aku! so terpakse la aku letak kau dkat rumah. tinggalkn kau sorg2 mg'harapkn belas kasihan tok org jage kau.

xlame pown kau tinggal dgn dorg, mase mama buat kenduri bdak2 kacau kau. menyirap darah aku, kalo ank aku da lame aku rendam dlm baldi.sabooo jla~ lepas tue mama pown ltak kure2 aku kt tempat ikan kap jepun die.mase tue ade dkat rumah sewe xbole nak buat ape la. then 2minggu berlalu, aku pown balek la rumah...mama ckp kure2 aku mati kembong, owh shit!!!! aku bele lame daa....sedih sungguh hamba rasa.xsempat nk tgk jenazah beliau.aku da xd pape nk bela. -.- ....bosan betol !!! aku balek pilah dengan hati yg kosong...hari2 yg kosong dengan mke srebeh aku.then hari sabtu family aku jempot then kteorg lepak dkat ulu bendul.yeay!!! haha, sbb kteorg nie jakon skit, jrang klua kn....kteorg ambik tangguk n tangkap ikan kt sane! whahahaha, mcm apetah.byk jgak la ikan kat ulu bendul tue. abah pulak merayau-rayau ntah k mane, g dkat kolam n semak samun, aku nie dduk la melangok tgk akak n kemba aku tgkp ikan.mama pown join dorg skali.lepas tue abh ttibe pggl aku.die tnye "nak kura2 x?" mesti la kn, kau nie bown mcm xfahami ank kau la bown (suke hati aku j ckp cmtu, haha sori abh ;) )

then aku tnye abh, mane kure2 tue? die tunjuk la dkat pondok yg kteorg lepak tue....weiiiii !!!! da mcm saiz kure2 aku yg meninggal tue lah!!!! cume warna die j agk pelik.warna emas yg kotor, mcm gangse pown ade, then aku tnyelah die "bole aku ambik kau x?" mate die nmpk bersinarlah! eyyyy lg la aku syg kau! ske3! confirm nieh 2x! nak bela.tapi die nie pemalu skit.aku pegang j die mnyorok, mybe xbiase lg kowt, mcm arwah kalo aku pgg j mmg xbole dduk diam.Alhamdullilah kure2 baru nie smpi skrg hidupny...sy happy tau! :D 

No comments:

Post a Comment