Thursday 14 July 2011

Semalam punye cerita

Balek awal seperti biasa. Hari khamis dah cabut lepas kelas investment kul 10, mcm biasa jgak parent la yg jempot anak2 bertuah nie.(syg ank tu) Thanx mama n abah :) Dalam kete pown mcm2 celoteh la , masing2 ade cte sendiri, mama mcm bese ckp psl politik,family n business, aku cte psal msak, blaja, modul n housemate, fany cte psl resepi n mimpi moon, abah? die myampuk j, xbole nk borak sgt sbb driving kn.Singgah kejap dkat rumah sewa nk ambil brg.iyelah, cuti seminggu la dikatekan....Byk jgak la brg yg kteorg bwak hahha.

Borak punye borak punye borak ,berhenti kjap kt kedai jual buah, brg2 makanan kampung eg. bacang,belacan, keropok, kerepek, tapai n banyak lg lah.Tiap kali kalo nk balek rumah j mesti mama suro abah berhenti beli barang cmni, abah pown follow jla sbb xnk mama m'bebel (mls nk dgr owh, naek bengkak tlinge nie) antara makanan yg dibeli, kuih bahulu, keropok ubi, manggis, n buah bacang. Time tue mls plak nk keluar, so aku tgk la dr dlm kete smbil cucuk earphones kt tlinge (jd org pkak kjap),layan dunia sendri. lepas tue teruskan la perjalanan ke destinasi yg hendak ditujui. Byk plak road block kt pilah nie, polis ade JPJ ade.heyy, pandai kau nk baham duit rakyat yer??? melepasi road block tue abh pown bg la lighting dkat driver laen inform yg kaki saman nie kt dpan tue.sonok plak aku tgk abah buat cmtu.Insyallah bakal mencontohi perbuatan beliau :) 

nak sampai dkat kajang, mama ckp nk singgah kt kamdar saujana impian, aku pown tersenyum dalam diam, ahaaa~ bole la beli selendang n jubah (brangan tp duit xde) xp buat muke sposen or muke kucing minta simpati mesti confirm dapat! abah singgah dkat kdai muslim kateny nak cr baju n kain pelekat, nk bg hadiah kt pk ck guard sbb die tlg jge phone aku yg tercicir, sumpah baek gle! mudah2 Allah merahmati pak cik :) Amin3~ maaf pak cik sy susahkn pak cik,nk bls budi tp xtermampu jd doa sy akan sy sdekah kn pada pak cik...aku plak singgah kedai kek sbb nk beli cupcakes utk akk sulong aku nie.heyyy, demand mcm2! sempat pulak kne ngorat ngn pengunjung kdai tue.pemilik kedai tue siap ambik gmbr mase aku ngah byr kt kaunter...motif? xtaula.xpla asl kn anda happy. die tnye aku blaja dkat mane, mintak num phone (pengunjung pye kje la nie), n bla3...aku senyum j then ckp la bla3 (percakapan di rahsiakn) dan terus keluar dr kedai tersebut.

Masuk plak kt kamdar pegi kt tempat selendang.(pmpn kalo pilih brgkan....) berkenan lah 2 selendang nie, sengeh2 dkat mama.....DAPAT!!!! yeay, hahhaha burok betul pangai aku nie.Ya ampun :) happy tau akhirny dpat selendang colour kuning cair n emas. Mama pulak beli jubah, ingat nk beli jgak tp mcm kesian plak, byk abeskan duit parent j...aku kne usaha n kumpul sendiri (buat mke bertimbang rasa).

Then terus kn perjalanan kami, da smpi skat balakong mama nak singgah pulak dkat NSK, kedai langsir n lorenzo kjap,aku time tue da mcm org bingai, yla tengah hari kowt, kne pnas terus lembik.ngantuk gle~ Ingat nk pure2 tdo sbb xnk keluar, kesian plak dkat mama, abah da penat drive, kemba aku nie dah bengkok mcm udang (tdo).Aku pown join siap beli brg dapur then singgah kdai lorenzo,byr2 duit trus cabot,then kdai langsir plak byr2 cabot. Penat wooo~ Akhirny smpi la kediaman kami.Alhamdulillah.Sekian, terima kasih.


No comments:

Post a Comment