Tuesday 11 November 2014

Johnny's Steamboat Restaurent !!! (4.5 rated satisfaction)

Choosen Menu !!!
3 rated Kue teau Sup at jonnhy's forgot the name
4.5 rated  kerabu mango- super sedap
3.5 rated Chicken Wing (Bit dry and sweet but taste good)
4 rated BBQ Rice- Nice one!
4 rated -Can choose 1 flavor (suka hati mix with my sis)

Cheers! Hello entry kali ni is about Johnny's Restaurent iaitu makanan berasaskan steamboat dan resepi daripada Thai. I'm telling y'all di sini menghidangkan makanan yang sangat sedap dan harga yang berpatutan dengan cita rasa saya. This is my personal opinion okay as food reviewer in segment entry tastebud, saya xsure pendapat lain sebab lain orang lain pendapat...kann??? Saya nak suggest untuk jimat better choose makanan yang ade set sebab include harga makanan, tomyam, air dan ais krim tau! Harga starting RM12+- RM20+...Maaf yer saya tak sempat nk ambil gambar menu. Kalau steamboat pown sama juga dan bole tambah other side dish dan charges akan dikenakan untuk menu tambahan...Bagi saya, hidangan nasi dan steamboat yang paling sedaplah berbanding dengan mee dll...Chicken BBQ rice memang sedap! taste bbq bit mild spicy dan sweet dengan hidang sos pedas memang ummmpphh! So got 4 rated!  Untuk kue teaw sup saya suggest kan untuk orang yang berdiet, rase pown biasa saja but still complete taste just like bihun celup with tauge , but not fit with my taste...so saya bagi 3 rated! Kerabu mango was one of my favorite side dish, complete with seafood sauce, lime, bit cuka, kacang gorang , kacang gajus, fresh young mango & others. Memang fresh start as pembuka selera! Saya juga ambil menu tambahan iaitu 3 pcs chicken wings, taste good bit kering dan less sweet not too heavy with fat taste. Lastly, desert....boleh suggest nk mkn dulu or lepas makan heavy meal tauuu....Memang super creamy tapi saya pilih coklat dan kakak saya pilih strawberry. Sebelum ni kami ada pilih yam tapi rasanya kurengs dan bit pelik mcm makan minyak kelapa dan rasa yam or keladi nya kurang sgt. Sedap tau! Saya nak cakap lagi sekali (macam radio rosak) pilih menu set okayyy kalo xnk rugi makanlah menu berasaskan nasi sebab memang puas hati!....2 menu set (nasi/mee/bihun/kue teaw)+ air (rasa mcm agar2 dan pandan)+ ice cream+mangkuk kecik tomyam), side dish 3 pcs chicken wing dan manggo the total is not more than RM 50!!!! So please try and taste it....Muahhhxxx !

P/S: Johnny's Restaurent Website 
http://www.johnnyrestaurant.com/

No comments:

Post a Comment