Wednesday 5 November 2014

Luahan Anak

Secebis kemampuan saya dan along untuk mama
Brownies walnut SR (Taste riview: 3 rating)
 Saya seorang anak yang tidak sempurna, tidak akan pernah mampu beri segalanya untuk membalas segala jasa mama dan tak termampu untuk abah juga dunia akhirat. Selagi termampu saya akan usaha kan namun tak sempurna seperti yang kamu inginkan. Saya sebagai hadiah dan amanah daripada Allah SWT mohon perhatian, kasih sayang, penghargaan dan pengertian. Kerjaya, perih hidup dan peluh keringat untuk menyara keluarga supaya lebih terjamin, saya faham keadaan itu. Tapi dunia bukanlah segalanya dan tidak kekal. Apa yang saya mohonkan bukan memerlukan kos tapi hidup sebagai manusia. Ketahuilah mama, saya sampai bila-bila pown tak akan menjadi sempurna. Berilah saya ruang untuk membuat kesilapan biar saya sendiri yang baiki dan sedar realiti hidup ini. Mungkin kerjaya dan masa yang menjarakkan hubungan kita untuk selami hati dan hidup masing-masing. Penghargaan kamu amat saya dahagakan selama ni, mungkin saya tidak lama lagi sudah bertukar naungan dan tanggungjawab. Tukarlah pandangan negatif saya terhadap hidup ini, saya tidak sekuat yang kamu sangka namun saya diamkan dalam hati yang sedang tenat ni. Apa yang ada dalam fikiran dan jiwa saya pendamkan untuk menjaga hati dan maruah hidup demi kebahagian semua pihak. Tapi dari suatu sudut saya amat berharap mama dan mereka semua yang di sekeliling saya memandang saya dari hati yang penuh dengan perasaan belas.
.

P/S: Saya yang diam tak terkata mohon pengertian hati

No comments:

Post a Comment