Wednesday 5 November 2014

Preparation untuk majlis doa selamat dan bertunang

Sampai juga masa yang ditunggu, walaupun bukan majlis besar disebabkan ketelitian keluarga saya menjadikan keadaan sedikit rumit. Yelah mama nya ecited sebab dah berpuluh tahun tak buat majlis tunang dan kahwin. So saya jadi pemecah tradisi setelah sekian lama dan seolah pupus majlis tu dalam keluarga belah mama. Saya hari bekerja memang focus dkat pejabat dan rumah saja, ada masa terluang saya survey tru facebook je nak cari servis dan tanya dengan kenalan untuk cari perkhidmatan, kalau nk keluarnya payah sebab masih di control oleh mama. Nasib badan lah jadi puteri gunugng ledang ni, bole dikatakan tiap hari dan ada masa terluang sy pm fb je memana servis yang sedia kan perkhimatan katering, photographer, make up, pelamin dan etc. Area yang saya pilih berdekatan dengan rumah saya ,KL dan Cheras Selangor je so mudah disamping bole cut cost skit. Baju tunang sy mama dah beli dulu...Hai hentam sajalah, saya cari dan buat tempahan tudung cuma lace sy jahit sendiri (hantam sajalah nak asal jadi) nk save budget punya pasal. Hantaran pown saya, kembar sy dan kakak yg buat. So pape yang selagi saya bole buat akan saya usaha sendiri dan sebolehnya tak nak susahkan keluarga...Anggaran kasar untuk majlis ni RM13k, disebabkan harga barang yang meningkat dan demand, memang mama agak pening tapi dah niat nk sedekah redha jla. hehe...so sy list kan cost yang include dalam majlis tunang saya dan servis yang terlibat untuk menjayakan majlis saya...

                               Katering- Mirazy Catering                   RM 7150
                                      Pelamin- Stazurin                                  RM 400
                                      Goodies Bag                                           RM 600 (nilai 3 & Checkers)
       Hantaran, Alatan, & Hiasan- Beli & Hias sendiri            RM 1000 (nilai 3& Pasaraya murah)
                   Photographer- Firdaus Adam Photography         RM 3300 (pakej 4 events terus!)
                                      Baju                                                        RM 180 (bj whosale bj ke majlis)
                   Tudung- Nuzha Fashion+ lace jahit sendiri          RM 65+ RM 14 (kedai reben)
                                       Kasut ? - Pakai jla yang ada!              RM 0
                     Facial muka & body/ +make up- kak mas          RM 196 +150

So macam mana tunang zaman sekarang? Itu ikut kehendak emak2nya...Tapi bagi sy buatlah ikut kemampuan yer jangan ikut kemampusan....Masa nk nikah dan kawen lain pulak ceritanya... Stay tune y'all untuk majlis akan datang, saya pown sudah siap sedia nk peningkan diri saya lg....Bwah ni sy sediakan link servis yang saya pilih untuk majlis tunang sy....sekian, tata!

P/S: List berkenaan
- kak mas spa 013 257 6447


No comments:

Post a Comment